1001extensions.se - Villkor

Artikel 1: INLEDNING

  1. Dessa villkor gäller för alla beställningar och köp som görs via webbutiken, och finns tillgängliga på webbplatsen www.1001extensions.se som drivs av företaget , hädanefter kallat "vi" eller "oss".
  2. Sekretessen omfattas av sekretessförklaringen som hittas i artikel 13 nedan.
  3. Genom att använda denna webbplats förbinder du dig att respektera och acceptera dessa villkor.  Dessa villkor är avsedda för alla som rådgör vår(a) webbplats(er), i synnerhet de kunder som gör en beställning hos oss.
  4. Om ett domstolsbeslut avgör att en eller flera av dessa villkor är ogiltiga, ska återstående bestämmelser i dessa villkor förbli verksamma och vara i full kraft.
  5. Vi kan ändra villkoren när som helst. Vi rekommenderar därför att du regelbundet vänder dig till den senaste versionen av villkoren, som alltid finns tillgängligpå följande webbadress:
    http://www.1001extensions.se/cms.php?id_cms=18

 

Artikel 2: BESTÄLLNINGAR

  1. Om du är under 18 år måste du ha förälderns eller förmyndarens samtycke för att göra en beställning via vår webbplats.
  2. Om du vill göra en beställning måste du först skapa ett konto eller – om du redan är registrerad – ange din e-postadress och lösenord. Den e-postadress du anger kommer användas för all korrespondens mellan dig och oss.
  3. Om du vill lägga till någon artikel i din varukorg, behöver du bara klicka på "Köp" för den artikel som du vill köpa. För att fortsätta handla eller använda vår webbplats, kan bu helt enkelt gå tillbaka till de andra sidorna tills du har handlat färdigt. Du kan när som helst se innehållet i din varukorg genom att klicka på varukorg-ikonen som finns högst upp på varje sida i vår webbutik. Kontrollera alla artiklar i din varukorg innan du betalar. Om du bestämmer dig för att du inte vill köpa en viss artikel, klicka på papperskorg-ikonen för att få en ny total. Om du vill ändra antalet artiklar, vänligen använd knapparna "+" och "-". När du är klar att gå vidare med din beställning, klicka på "Nästa". Du kommer att skickas till sidan för faktura och leverans.
  4. Du kan nu kontrollera adressuppgifterna och rätta till dem om så behövs. Faktureringsadressen kan vara en annan än leveransadressen. Alla kommentarer du skriver i fältet under adresserna läses bara av transportföretaget. Övriga kommentarer och/eller frågor bör ställas till vår Kundtjänst på contact@1001extensions.se. När du är klar, klicka på "Nästa". Du kommer sedan att bli ombedd att godkänna villkoren (vi rekommenderar att du läser dem) och gå vidare till nästa steg i beställningsprocessen, vilket är betalningen.

 

Artikel 3: BETALNING

  1. Din beställning måste betalas i sin helhet vid kassan.
  2. Betalning kan ske via PayPal, Klarna eller Hipay.
  3. När du väljer att betala med PayPal, kommer du att kopplas till PayPals oficiella webbplats automatiskt. Sedan kan du logga in på ditt PayPal-konto för att genomföra betalningen. När du väljer att betala med iDeal, Visa, MasterCard, Maestro eller Sofort, kommer du att kopplas till Hipays officiella webbplats automatiskt. Innan du bekräftar betalningen kommer du att bli ombedd att godkänna Hipays villkor.
  4. Din beställning kommer endast att behandlas efter att full betalning har mottagits. Vi kan inte hållas ansvariga för eventuella fel och/eller förseningar som är orsakade av ovan nämnda betalningssystem.
  5. När din beställning har behandlats, kommer vi att skicka ett e-postmeddelande som bekräftar din beställning. Vi kommer också att skicka ett e-postmeddelande för att bekräfta att dina artiklar har skickats. För att vara säker på att du får dessa e-postmeddelanden, vänligen lägg följade adress i din kontaktlista: contact@1001extensions.se.

 

Artikel 4: PRISER

  1. Priserna som anges på denna webbplats är i SEK och inkluderar MOMS.
  2. Vi gör alltid vårt bästa för att se till att webbplatsen är uppdaterad. Trots våra ansträngningar, kan ett begränsat antal artiklar ha fel priser. Du kan dock vara säker på att vi kontrollerar priserna som en del av vårt sändningsförfarande. Om en artikels rätta pris är lägre än vårt angivna pris, kommer du att debiteras för det lägre beloppet. Om en artikels rätta pris är högre än vårt angivna pris, kommer vi att kontakta dig så att du kan avboka din beställning om du väljer att inte godkänna artikelns nya pris.
  3. Alla priser är angivna exklusive portokostnader. Portokostnaderna ska betalas av dig, även om du returnerar artikeln(larna).
  4. PrIserna anges exklusive extra kostnader såsom importavgifter, moms, exporttullar, kostnader för tullklarering och olika lokala skatter som gäller i det land som artiklarna importeras till. För beställningar av varor för leverans till andra länder än Hong Kong, är Du importören för produkten eller produkterna i fråga. Tull, punktskatter, importtull eller andra lokala skatter kan tillkomma. Dessa skatter och avgifter är inte vårt ansvar och kommer inte att bäras av Oss. Det är upp till dig att deklarera varorna till de berörda myndigheterna och betala de nödvändiga avgifterna i ditt land. Vi är inte skyldiga att kontrollera eller informera dig om gällande tullar och skatter. Vi rekommenderar att Du kontaktar ditt lokala tullkontor för mer information. Därför kan vi inte hållas ansvariga för din underlåtenhet att läsa Villkoren innan du godkänner dem.

 

Artikel 5: HANTERING OCH LEVERANS

  1. Din beställning kommer att behandlas inom 24 timmar efter att vi mottagit full betalning; beställningar som är gjorda på en fredag, lördag och helgdag är undantagna. I dessa fall kommer din beställning att behandlas följande arbetsdag.
  2. Leveranstiden anges i arbetsdagar och beräknas med start av följande arbetsdag.
  3. Den angivna leveranstiden är endast en referens. Leveranstider varierar beroende på transportföretag och den specifika leveransadressen. Om du har en deadline, möte med frisören eller annat åtagande, är det alltid klokt att beställa dina varor tillräckligt långt i förväg för att tillåta utrymme för oväntade förseningar. Vi erbjuder ingen ersättning för missade deadlines, möten hos frisören eller övriga åtaganden.
  4. Leverans sker till den adress som du anger när du gör din beställning. Vi är inte ansvariga för felaktiga leveransadresser. Vi gör vårt bästa för att arbeta med transportföretagen men slutliga leveranser till fel adresser är inte ett fel som vi kan rätta till. Om beställningen inte kan levereras på grund av ett misstag eller förbiseende från din sida (fel adress, inget namn på brevlådan, att du inte kontaktade logistikföretaget såsom det begärts, att du vägrade ta emot beställningen, osv.) eller underlåtenhet att betala eventuella lokala skatter, kommer eventuella ersättningsavgifter att betalas av dig. Observera att dessa avgifter kommer att behöva betalas innan artiklarna sänds åter på nytt.
  5. Vi tar inte ansvar för förlust eller skada som orsakas av fel, eller för förseningar i leverans för din(a) beställning(ar). Vi förlitar oss att transportföretaget levererar dina artiklar till den angivna adressen och i tid. I händelse av förlust eller försening bör du kontakta transportföretaget direkt. Du kan dock kontakta oss med ditt beställningsnummer så att vi kan undersöka och försöka åtgärda problemet. I vilket fall som helst, om leveransen är försenad med mer än tjugoen (21) dagar, kan du avboka din beställning inom sextio (60) dagar; undantaget är om den försenade leveransen är resultatet av ett misstag eller förbiseende från din sida.

 

Artikel 6: ARTIKELBESKRIVNING

  1. Alla artiklar som säljs i webbutiken är nya. Varje artikel som erbjuds i webbutiken beskrivs i detalj i online-katalogen. Denna information lämnas av tillverkaren. Bilder och beskrivningar kanske inte återspeglar artikelns funktioner på korrekt sätt, trots den uppmärksamhet som ges på detaljerna. Vi kan inte hållas ansvariga för eventuella oriktigheter, fel, skrivfel och/eller underlåtenhet att lämna information på webbplatsen.

 

Artikel 7: AVBESTÄLLNINGAR

  1. Beställningar hanteras och överlämnas till transportföretaget inom 24 timmar. Eventuella ändringar eller avbeställningar måste göras innan de första 24 timmarna förflutit.
  2. Det finns ingen avbeställningsavgift för begäran om avbeställning eller ändring. Men om ändringen i beställningen innebär att du beställer en dyrare artikel, måste du betala prisskillnaden innan din beställning behandlas.
  3. Om du gör fel eller vill ångra din beställning efter att den har behandlats och överlämnats till transportföretaget, finns det tyvärr inget vi kan göra tills du får din beställning. Du måste först ta emot beställningen och sedan skicka den tillbaka till vår adress i Hong Kong (i enlighet med vår Returpolicy, se artikel 8) för att få en återbetalning. Om du vägrar ta emot leveransen och/eller paketet skickas tillbaka till oss, är vi inte skyldiga till återbetalning.

 

Artikel 8: RETUR

  1. Du har fjorton (14) dagar på dig från och med leveransdagen att returnera din beställning utan att ange några som helst skäl. Du kan inte returnera din beställning om artikeln och/eller förpackningen har öppnats, använts eller har bruten försegling. Detta inkluderar om du har tagit bort hår från bunten och provat det.
  2. Om du vill returnera din beställning, måste du först kontakta vår Kundtjänst. Vi kommer att göra vårt bästa för att lösa ditt problem. Om problemet inte kan lösas utan en retur, kommer vi att godkänna den.
  3. När vår Kundtjänst har bekräftat returen, måste du skicka tillbaka varorna kompletta och i sina ursprungliga skick (förpackning, tillbehör, osv.) så att de kan säljas som nya, tillsammans med inköpsfakturan –på din bekostnad – inom fjorton (14) dagar.
  1. Alla återbetalningar omfattas av en 0% utsättningsavgift. Återstoden av beloppet för din beställning ska betalas tillbaka genom samma betalningsmetod som du använde när du gjorde beställningen med PayPal. Kostnaderna för återbetalning såvöl som import, moms, exporttullar och kostnader för tullklarering ska bäras av dig (och kan dras av från återbetalningen om du inte fortsätter på rätt sätt).
  2. Vi kan inte hållas ansvariga under någon som helst tidpunkt för eventuella skador – bland annat stöld eller förlust – som åsamkats paketet eller beställnningen under returen.
  3. Om vi inte har mottagit beställningen i enlighet med villkoren i vår Returpolicy, kommer köpesumman inte betalas tillbaka.
  4. Beställningen kan skickas en andra gång på din begäran. I händelse av en andra leverans ska du bära eventuella importkostnader, moms och exporttullar, samt kostnader för tullklaerering och lokala skatter..

 

Artikel 9: BYTE

  1. Om den levererade varan inte motsvarar den som du beställde, vänligen kontakta vår Kundtjänst. Vår Kundtjänst kommer att behandla din begäran för byte. Varan måste returneras komplett och i ursprungligt skick (förpackning, tillbehör, osv.) så att den kan säljas som ny, och ska skickas tillsammans med en kopia av inköpsfakturan inom fjorton (14) dagar till.

Returfrankten kommer att återbetalas mot uppvisande av skriftligt bevis. På grund av hygieniska skäl byter vi endast ut varor som inte har öppnats, använts eller har bruten försegling. Detta inkluderar varor där hår inte har tagits bort från bunten eller försök till att göra så.

  1. Vi förstår att det kan vara svårt att göra rätt färgval genom datorskärmen. Om färgen inte är rätt, vänligen kontakta vår Kundtjänst. Vi byter gärna ut varan förutsatt att varan inte har öppnast, använts eller har bruten försegling. Detta inkluderar varor där hår inte har tagits bort från bunten eller gjorts försök till att göra så. Varan måste returneras komplett, i ursprungligt skick (förpackning, tillbehör, osv.) så att den kan sälja som ny, och ska skickas tillsammans med en kopia av inköpsfakturan – på din bekostnad – inom fjorton (14) dagar till.
  1. Vi kan inte hållas ansvariga under någon som helst tidpunkt för eventuella skador – inklusive stöld eller förlust – som åsamkats paketet eller beställningen under returen.
  2. Om beställningen inte har mottagits komplett och i sitt ursprungliga skick (förpackning, tillbehör, osv.), kommer inget byte att ske.
  3. I händelse av en bytesleverans ska du bära eventuella kostnader för import, moms och exporttullar, kostnader för tullklarering och lokala skatter.
  4. Om du av någon anledning inte accepterar förpackningen eller om du inte ordna en leverans med rederiet och paketet returneras till oss att du kommer att debiteras 15 USD ( som är DHL / PostNL returavgifter ).

 

Artikel 10: KUNDTJÄNST OCH SERVICE EFTER FÖRSÄLJNING

  1. Om du har några frågor eller behöver mer information, vänligen kontakta vår Kundtjäsnt på följande adress: contact@1001extensions.se. Alla e-postmeddelanden som skickas till oss måndag till torsdag kommer att besvaras inom 24 timmar. E-postmeddelanden som skickas på en fredag, lördag eller helgdag kommer att besvaras följande arbetsdag.
  1. Handläggningstid för kundtjänst efter försäljning kan ta 2 till 30 arbetsdagar beroende på produkt (föreskrivna tider anges som en referens). Returkostnader för eventuella produkter kommer att bäras av dig.

    Observera: Du kan inte returnera din beställning om antingen produkten och/eller förpackningen har öppnats, använts eller skadats. Detta omfattar även borttaget eller försök till att ta bort hår från hårslingan. Returnerade produkter som är skadade, använda eller saknar dess originalförpackning kommer inte att ersättas. Produkterna måste retureneras kompletta i sitt ursprungliga skick och förpackning

 

Artikel 11: GARANTI

  1. Alla varor som säljs av oss är garanterade fria från fel i material och tillverkning, och tillverkas i enlighet med branschstandarder. Ovanstående garanti kan inte överlåtas eller ersättas och utesluter alla andra garantier som inte uttryckligen anges här, vare sig uttryckligen eller underförstått genom lag eller på annat sätt inklusive, men inte begränsat till, underförstådda garantier för säljbarhet eller lämplighet. Ingen agent, anställd eller representant från vårt företag har någon befogenhet att binda sig till någon sådan representation, bekräftelse eller garanti beträffande varorna, och någon sådan representation, bekräftelse eller garanti ska inte anses vara en del av underlaget för detta avtal och ska inte vara verkställbart. Eventuella hävdade defekter i material eller tillverkning ska anses frångås dig om de inte lämnas till oss skriftligen inom fjorton (14) dagar från den dag då du mottog din beställning.
  2. Vi är inte ansvariga enligt ovanstående garanti för någon förlust eller skada på grund av felaktig tillämpning eller användning av varorna.

 

Artikel 12: ANSVARSBEGRÄNSNING

  1. Vi kan inte hållas ansvariga om den levererade varan inte överensstämmer med lagstiftningen i något leverans land än Hong Kong. Vi är inte ansvariga för underlåtenhet att fullgöra kontraktet i fråga om lagerbrist eller otillgänglighet, "buggar", force majeure, störningar eller helt eller delvis strejker, i synnerhet posttjänster och transporter och/eller kommunikation. Vi är inte ansvariga för direkta eller indirekta skador till följd av inköp och/eller användning av varor.
  2. Hyperlänkar kan ta dig till tredje parts webbplatser. Vi är inte ansvariga i de fall där innehållet i dessa webbplatser inte följer lagar eller lagstadgade bestämmelser.
  3. Vi erbjuder webbsidan www.1001extensions.se och dess innehåll i "befintligt skick" i den utsträckning som lagen tillåter. Vi gör ingen utfästelse eller garanti, varken yttrycklig eller underförstådd, om denna webbplats och dess funktion och innehåll. All information, inklusive uttalanden om tillgängligheten och överrensstämmelse för produkterna som anges på webbsidan, har inget rättsligt värde. Vi gör dessutom inga utfästelser eller garantier om att information som finns tillgänglig på denna webbplats är korrekt, fullständig eller aktuell.
  4. Vi kan inte hållas ansvariga under några som helst fall eller omständigheter gentemot konsumenter eller företag för utebliven vinst, handelsförlust, förlust av data, brister eller annan följdskada eller förlust som inte var förutsägbar vid tidpunkten då webbplatsen användes och köpeavtalet ingicks av oss och dig.

 

Artikel 13: SEKRETESSPOLICY

  1. Denna sekretessförklaring gäller för webbplatsen www.1001extensions.se som drivs av . Vi ser till din integritet och agerar i enlighet med bestämmelserna i den lokala lagstiftningen. Vänligen läs denna sekretessförklaring för att lära dig mer om hur personuppgifter samlas in och behandlas på denna webbplats.
  2. Genom att använda denna webbplats och/eller delge dina personuppgifter, samtycker du uttryckligen till sättet som vi samlar in och behandlar personuppgifter, såsom anges i denna sekretessförklaring.
  3. Ditt namn, postadress, eventuella telefonnummer och e-postadress kommer att samlas in via denna webbplats när du anger dem när du fyller i ett formulär, skapar ett konto, gör en beställning, loggar in eller anmäler dig till vårt nyhetsbrev.
  4. När du besöker denna webbplats registreras även din IP-adress, webbläsare och operativsystem, den externa webbplatsen som hänvisade dig till denna webbplats, vilka sidor som besökts av dig på denna webbplats, samt datum och klockslag för varje sida som besöktes av dig. Denna information används endast in i syfte för statistiska ändamål och för att ytterligare förbättra denna webbsida.
  5. Vi använder den information som överförs av dig via webbplatsen för att leverera begärd information och nyhetsbrev, samt utföra din beställning. När du har gjort en beställning, kan vi också använda din e-postadress för att skicka eventuell kommersiell information om våra produkter och tjänster till dig.
  6. Uppgifterna kan överföras till våra samarbetspartners. Dessutom har vi rätt att underrätta behöriga myndigheter om dina personuppgifter på deras uttryckliga begäran. Informationen kan också behandlas av oss i ett land som befinner sig utanför det Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES).
  7. Vi använder bara din e-postadress för de syften som nämns ovan. Din e-postadress, användarnamn och lösenord kommer inte under några omständigheter säljas eller hyras ut till tredje part. Om du inte vill ta emot några nyhetsbrev eller information om våra produkter och tjänster, kan du avregistrera dig när som helst genom att skicka ett e-postmeddelande (se kontaktuppgifter nedan i denna sekretessförklaring).
  8. På denna webbplats använder vi "cookies" (små delar av information som sparas av webbläsaren på din dator). Den första typen är bara tillfällig och raderas så fort du stänger din webbläsare. Dessa cookies används bara så att du kan surfa på webbplatsen. En andra typ används för vår webbutik, för att kunna identifiera dig nästa gång du besöker vår webbplats. Du kan stänga av användningen av cookies via inställningarna på din webbläsare, men det är då möjligt att webbplatsen inte längre fungerar som den ska.
  9. Du har rätt att ta del av dina personuppgifter som vi har om dig och rätta till dem vid behov, helt kostnadsfritt. Du kan utöva denna rätt genom att kontakta oss via kontaktuppgifterna nedan, förutsatt att du identifierar dig tillräckligt. Dessutom har du också rätt att fritt motsätta dig den planerade behandlingen av dina personuppgifter, om behandlingen gäller direkt marknadsföring.
  10. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra sekretessförklaringen. Denna sekretessförklaring ändrades sist den 2014-03-09.
  11. Vi är ansvariga för behandlingen av dessa personuppgifter och övervakar dess sekretess och säkerhet. Du kan kontakta oss via följande e-postadress, contact@1001extensions.se.


Artikel 14: TILLÄMPLIG LAG OCH BEHÖRIG DOMSTOL

  1. Detta avtal ska regleras av lagarna i Hong Kong.
  2. I händelse av tvist kommer de behöriga domstolarna vara dessa i Hong Kong.
 
Klarna Terms and Conditions:
 

 29 KR RABATT PÅ DIN BESTÄLLNING